FORSSAN VANHAN KOULUN KILTA
Toimintakertomus vuodelta 2005

Kiltavanhimpana on toiminut Pentti Kaunisto ja varavanhimpana Pentti Järvinen, sihteerinä Eira Merilä, rahastonhoitajana Jaakko Turtola ja lisäksi Sinikka Lahtonen.

Vuoden 2005 kokous pidettiin Lounais-Hämeen Pirtissä 24.4.2005. Kokouksen osanottajat kokoontuivat lyseolle klo 14.00. Matka suunnattiin linja-autolla Kaukjärven ja Mustialan kautta Tammelan kirkolle. Matkalla kiltavanhin esitteli hieman Forssaa, Mustialaa ja Tamme­laa. Tammelan kirkon esittelyn suoritti sihteeri Eira Merilä. Kokousväki lauloi lopuksi suvivirren.

Matka jatkui Saaren kansanpuistoon, jossa yhdessäoloa jatkettiin nauttimalla ennen kokousta Pirtin maittavan pitopöydän antimista. Kokoukseen osallistui ennätysmäiset 52 Killan jäsentä. Kokouksen jälkeen matkattiin takaisin Forssaan ja oltiin lyseon pihalla klo 18.00.

Rehtori Mikko Sipposen haudan hoitosopimusta päätettiin jatkaa kymmeneksi vuodeksi. Sopimus on uusittu.

Koulun kevätjuhlaan toi viisikymmentä vuotta sitten kirjoittaneiden tervehdyksen Killan jäsen Ann-Marie Wangel.

Kilta jakoi juhlassa kolme 100 euron stipendiä, jotka saivat: Mimi Mali, Suvi Järvelä ja Sonja Kask. Lisäksi annettiin vuoden 1954 kirjoittaneiden stipendi, jonka sai Suvi Saarinen. Kuhalan ja Linikkalan yläasteille annettiin kummallekin 100 euron stipendiraha. Linikkalassa Ville Liikanen ja Tero Suontaka saivat 50 euron stipendin ja Kuhalassa Jussi Parkkinen 100 euroa.

Syksyn kirjoittajista 100 euron stipendin sai Marjo Kuronen. Valitettavasti tervehdyksen tuojaa juhlaan ei saatu vuoden 1955 kirjoittajista. Juhlassa Kiltaa edustivat kiltavanhin ja rahaston­hoitaja. Onnittelujen yhteydessä kahdeksalle syksyn kirjoittajalle lahjoitettiin koulun historia. Kuvaamataidonopettaja Laila Saloniuksen aloitteesta lunastettiin lukion neljältä oppilaalta (Akseli Palen, Olli Sarvilinna, Silja Mäkitulokas ja Mari Kononen) kuvaamataidon työ koulun kokoelmiin. Korvauksena annettiin kullekin 25 euron stipendi.

Kiltavanhin on pitänyt yhteyttä lyseon opettajiin ja oppilaskuntaan.

Kiltatoimikunta kokoontui vuoden aikana kerran.

Kiltavanhin vieraili muutamassa luokkatapaamisessa ja markkinoi samalla Kiltaa ja julkaisuja. Vuoden aikana Kiltaan Iiittyi runsaat kymmenen uutta jäsentä.